Pár éve újították csak fel a pécsi vasútvonalat, de egy szakaszon ismét pótlóbuszok járnak majd, és az InterCityket sem a Keletiben kell majd keresni
Közel egy hónapig tart majd a vágányzár.
Közel egy hónapig tart majd a vágányzár.
Az újonnan felállított korrupcióellenes testület érdeklődését a Püspökladány–Biharkeresztes vasúti felújítási munkálatok keltették fel, miután több alvállalkozót nem fizetett ki Mészáros Lőrinc cége, az R-Kord Kft.
A felcsúti expolgármester egyik cége által alkotott konzorcium néhány betontömbbel elzárta az utat Százhalombatta ipari parkja és a vonatállomás között, így a dolgozóknak 700 méter helyett 4,5 kilométert kell sétálniuk a munkába.
Eredménytelenül zárult a közbeszerzés.
Jelenleg "csak" 110 km/h-val közlekedhetnek a vonatok Ueno és Ómija között, de két év múlva már 130 km/h-ra lesz a maximális sebesség.
Állami építkezésen dolgozik alvállalkozóként a miniszterelnök apjának cége a Direkt36 által kiperelt iratok szerint, pedig Orbán Viktor korábban azt hangoztatta: fontosnak tartja, hogy családtagjai ne vegyenek részt állami beruházásokon.
Augusztus 20-tól újra lehet vonattal utazni Budapestről Esztergomba. A felújított pályán már tesztelik, az Indóház.hu szerint egy Desiro motorvonat ingázik Pilisvörösvár és Aquincum Felső között. A munkának azonban még nincs vége: sok-sok kiegészítő feladat mellett hátra van még a vonal villamosítása. Ha meglesz a felsővezeték, utána gyorsulhatnak fel jelentősen a szerelvények.
Az új, 2020-ig tartó uniós költségvetési időszak forrásaiból finanszírozott vasútfejlesztések 2016 első felében indulhatnak meg legkorábban, a dél-balatoni vasútvonal vagy a Kelenföld-Százhalombatta vonalszakasz felújításával – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium pénteken.
Ütemesen halad a Biatorbágy-Tata vasútvonal európai szintű korszerűsítésének tervezése, a következő uniós ciklusban az elsők között valósítanák meg ezt a beruházást – mondta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára pénteken Tatabányán. Völner Pál szerint ezen a vonalon 160-140 kilométeres sebességű forgalmat lehetővé tevő pályát alakítanak ki, a lehető legkevesebbre csökkentik a szintbeli kereszteződések számát, felújítják az állomásokat, parkolókat, kerékpártárolókat építenek.
Oroszország 450 milliárd rubelt (több mint 3000 milliárd forintot) fordít a transzszibériai vasútvonal felújítására és két másik nagy közlekedési projektre.
Újabb határátkelők megnyitásáról és a Budapest-Belgrád vasútvonal felújításáról tárgyalt pénteken Belgrádban Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára. Három új átkelő nyílhat a szerb-magyar határon, a magyar és a szerb főváros között pedig kétvágányú, villamosított vasútvonalat terveznek.